
 

369-B Third Street, Suite 556 San Rafael, CA 94901 

 

Stephen Hupp, Editor 
Stuart Vyse, Interim Editor  
Julia Lavarnway, Managing Editor  
 
Sept. 15, 2023 
 
To the Editors, 
 
I appreciate the response to my letter from Ian Bryce, both published in the July/August issue of 
Skeptical Inquirer, in which Bryce acknowledges an error in his earlier report. As Bryce has confirmed, 
in 2011, New Energy Times investigated and reported a likely trick used by Andrea Rossi to make a 
false power claim. 
 
Bryce, however, has introduced another error. He stated "Krivit’s stream/water theory was only one 
hypothesis, buried among dozens in his 200-page report."  
 
Bryce is mistaken again. Our Report #3 includes analyses from 12 experts, including those from NASA. 
Our single hypothesis is the unvaporized hidden water sent through the black hose into a plumbing 
drain. Rossi had claimed that all the water was fully vaporized into steam. Most of the 37 appendices 
that make up the bulk of our 200-page report discuss specific technical aspects of Rossi's claim, 
including steam exit velocity, thermal dispersion of the outlet hose, fundamentals concepts of steam 
flow, analysis of the input water pump, the alleged steam quality declaration, the alleged steam 
quality measuring device, and an analysis from NASA. 
 
The video I filmed of Rossi and his device tells almost the whole story. Regardless, our comprehensive 
array of detailed, coherent analyses shows that there was no evidence whatsoever of output power, 
via water vaporized into steam, at the level of 3,000 Watts from Rossi's device. In fact, our analyses 
show that the power output, via the tiny amount of steam produced, was consistent with the 770 
Watt power input.  
 
Bryce's thesis, however, is predicated on his assertion that Rossi's device produced a 3,000 Watt 
output. He repeated his assertion in his recent letter: "The excess power usually matching the 
capacity of the earth wire used—3,000 watts."  
 
It is antithetical to the mission of Skeptical Inquirer ― to promote scientific inquiry, critical 
investigation, and use of reason ― that your magazine has republished this unscientific and 
unreasonable assertion from Bryce that Rossi's device produced an output of 3,000 Watts. 
 
Thank you, 
 
Steven B. Krivit 

https://newenergytimes.com/v2/news/2011/37/3705report3.shtml

